Szczegóły projektu
Ogólnomiejski

Numer projektu

14

1

Roboczy

2

Wysł. do akceptacji

3

Niekompletny

4

Kompletny

5

Przyjęty

6

Weryfikacja

7

Niezakwalif.

8

Zakwalif.

9

Wybrany do real.

10

W trakcie real.

11

Zrealizowany

Nazwa projektu

NOWOCZESNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA

Lokalizacja
(52.55757747645035, 19.6890109824753)
Ulica Królowej Jadwigi 4 (SP 3)
Charakter projektu Ogólnomiejski
Kategorie projektu edukacja
kultura
Potencjalni użytkownicy projektu dzieci
młodzież
seniorzy
Krótki opis projektu
(zostanie podany do publicznej wiadomości)
Projekt zakłada remont i wyposażenie nowoczesnej pracowni komputerowej w Szkole Podstawowej Z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku przy ul. Królowej Jadwigi 4 w nowy sprzęt komputerowy. Projekt obejmuje: 1) 23 stanowiska uczniowskie i 1 stanowisko nauczycielskie (jednostka centralna z systemem operacyjnym, pakietem biurowym, monitor, klawiatura, mysz, uchwyt/stojak do monitora 2) Dotykowy monitor interaktywny z uchwytem 3) Urządzenie wielofunkcyjne laserowe (automatyczne drukowanie dwustronne w kolorze, kserowanie, skanowanie) 4) Dostosowanie istniejącej sieci elektrycznej i informatycznej
Pełna charakterystyka projektu
(w tym opis sposobu zapewnienia ogólnodostępności projektu)

Dobrze wyposażona pracownia komputerowa w dzisiejszych czasach to niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę niemal wszystkich przedmiotów, w szczególności informatyki, bez podziału na grupy, w tygodniowym planie zajęć. Jest to również miejsce rozwijania pasji i zainteresowań dzieci, młodzieży i dorosłych użytkowników.
Pracownia wyposażona w nowoczesny sprzęt komputerowy i multimedialny umożliwia rozwój wiedzy i umiejętności niezbędnych współczesnemu człowiekowi w codziennym życiu. Technologie towarzyszą  nam bowiem we wszystkich dziedzinach życia. Obecnie uczeń ma nie tylko zdobyć wiedzę, ale w szczególności wiedzieć, gdzie i jak pozyskać potrzebne mu informacje i nabyć umiejętność  ich wykorzystania. Zadaniem nauczyciela jest wskazanie uczniowi możliwości, jakie stawia przed nim świat, również ten cyfrowy.
Zastosowanie nowoczesnych urządzeń to element zachęty dla uczniów. Zajęcia prowadzone z ich użyciem będą bowiem nie tylko bardziej efektowne, interesujące, atrakcyjne, ale przede wszystkim efektywne, przynoszące wymierne korzyści.
Jako jedna z największych szkół podstawowych w płocku „Trójka”, chce zmierzyć się z wyzwaniem kształcenia młodego pokolenia płocczan z użyciem nowoczesnych technologii, gotowych do rozwiązywania problemów współczesnego społeczeństwa.
Bez nowoczesnego sprzętu komputerowego nikt nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania. Nowoczesna pracownia komputerowa byłaby również odpowiedzią na potrzeby również innych grup społecznych. W dużej mierze mamy na myśli seniorów, którzy stanowią coraz większy odsetek mieszkańców płocka. Oni również chcą być świadomymi obywatelami, korzystającymi z wszystkich wymogów współczesnego świata. Uniemożliwia im to często brak dostępu do narzędzi cyfrowych. Pracownia w naszej szkole służyłaby różnym organizacjom, klubom osiedlowym, klubom seniora, które chciałyby organizować zajęcia dla swoich członków.

Proponowany projekt objąłby przygotowanie pracowni komputerowej w budynku Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 w Płocku, przy ul. Królowej Jadwigi 4 i składałby się z następujących zadań:
1. Przygotowanie projektu pracowni,
2. Remont pomieszczenia przeznaczonego na pracownię,
3. Przygotowanie infrastruktury informatycznej, stanowiącej bazę dla pracowni (sieć komputerowa),
4. Zakup i montaż wyposażenia pracowni w tym: mebli, sprzętu komputerowego, sprzętu multimedialnego, niezbędnego oprogramowania.
Docelowo w pracowni znajdować się będą 23 stanowiska do pracy dla uczniów, uczestników zajęć, jedno stanowisko do pracy dla nauczyciela, prowadzącego zajęcia, jedno stanowisko dla nauczyciela wspomagającego proces kształcenia, ekran multimedialny.
W efekcie szkoła zyska pracownię umożliwiająca prowadzenie zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Będą to głównie lekcje informatyki, ale również inne przedmioty, do nauczania których wykorzystuje się nowoczesne technologie, oprócz tego w pracowni tej odbywać się będą zajęcia pozalekcyjne rozwijające u uczniów pasje i zainteresowania związane z programowaniem i robotyką. W pracowni odbywać się będą również szkolenia Rady Pedagogicznej w ramach wewnątrzszkolnego i zewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Dodatkowo pracownia służyć będzie różnym organizacjom, klubom osiedlowym, klubom seniora, które będą organizować zajęcia dla swoich członków.

Uzasadnienie projektu należy przedstawić zgodnie z punktami:
1. Cel i potrzeba realizacji projektu;
2. Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców;
3. Atrakcyjność projektu.

1. Utworzenie nowej pracowni komputerowej jest odpowiedzią na potrzeby uczniów. Nowa pracownia komputerowa stanowiłaby trzon nauczania nowoczesnego w szkole i poza nią. Założeniem jest rozwinięcie u uczniów kluczowych umiejętności, wśród których znajdują się umiejętności informatyczne. Celem jest realizowanie w pełni celów dydaktycznych i wychowawczych, jakie są stawiane przed szkołą i jej pracownikami.  

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 w Płocku na chwilę obecną posiada trzy pracownie informatyczne. Od września, w związku z reorganizacją (przeniesienie do jednego budynku), w szkole będą istniały dwie pracownie komputerowe. Zważywszy na liczbę oddziałów w szkole (34) ilość tego typu pracowni jest bardzo mała. Ponadto żadna z istniejących pracowni nie jest przystosowana, aby odbywały się w niej zajęcia dla grup liczących do 23 osób (zgodnie z obecnymi wytycznymi). Co jednak najbardziej uciążliwe, komputery znajdujące się w szkolnych pracowniach, mimo ciągłych wysiłków związanych z ich uaktualnianiem, są przestarzałe i niekompatybilne z nowoczesnym sprzętem (drukarki 3d, roboty) i oprogramowaniem. Trudno mówić o nauczaniu nowoczesnych technologii przy korzystaniu z blisko 20-letnich komputerów.

2. Dzięki pracy w nowoczesnej pracowni komputerowej nauczyciele będą mogli rozszerzać swoje kompetencje, szkoła wzbogaci swoją ofertę dydaktyczną, edukacyjną, podniesie jakość kształcenia. Co najważniejsze jednak, nastąpi rozwój kompetencji cyfrowych szerokiej grupy uczniów. Korzystanie z nowoczesnych technologii sprawi, że uczniowie będą chętniej angażować się w zajęcia, co docelowo przełoży się na lepsze efekty kształcenia. Wyposażenie pracowni, kompatybilne ze sprzętem którym szkoła już dysponuje (drukarki 3d, roboty), wpisze się w ideę realizowania dodatkowych projektów. Część z nich będzie mogła być prowadzona zgodnie z metodologią steam, łączącą zagadnienia nauki (science), technologii (technology), inżynierii (engineering), sztuki (art) i matematyki (math). Zostanie zapewniony tym samym wszechstronny rozwój. Wykorzystanie tej metody jak również udział uczniów w zajęciach dodatkowych, z wykorzystaniem sprzętów z nowej pracowni, przełoży się na dalsze sukcesy uczniów w konkursach i zawodach na różnych szczeblach.

 

Podejmując działania związane z projektem mam na myśli nie tylko najmłodsze pokolenie – uczniów szkoły, ale również starsze grupy społeczne. Kluby seniora, kluby osiedlowe i inne organizacje, organizując w niej zajęcia dla swoich członków, otworzą im nowe możliwości. Wdrożą ich bowiem nie tylko do obsługi sprzętu, ale także do korzystania z poczty elektronicznej, usług bankowości elektronicznej czy innych usług dostępnych drogą cyfrową. Działania takie będą miały realny wpływ na jakość życia mieszkańców płocka.

3. O atrakcyjności projektu decyduje fakt, że nowa pracownia komputerowa umożliwi realizację planów i zamierzeń edukacyjnych oraz osiągnięcie sukcesów szkolnych i w późniejszym życiu uczniów szkoły. Absolwenci będą doskonale przygotowani do dalszej edukacji. Zostaną wykształcone młode pokolenia płocczan z użyciem nowoczesnych technologii, gotowych do rozwiązywania problemów współczesnego społeczeństwa. Dodatkowo działania skierowane do mieszkańców płocka ze starszych grup społecznych będą miały realny wpływ na jakość ich życia.

Łączny szacunkowy koszt realizacji projektu

 

 

Składowe projektu:

Koszt

1.

Remont pracowni

32 000,00 zł

2.

Projekt i dostosowanie sieci elektrycznej i informatycznej (wymiana switchy i routera)

4 000 zł

3.

Szafki (4 szt.)

4 600,00 zł

4.

Krzesła dla nauczyciela i nauczyciela wspomagającego (2 szt.)

1 600,00 zł

5.

Krzesła dla ucznia (23 szt.)

16 100,00 zł

6.

Biurko dla nauczyciela

1 500,00 zł

7.

Stoliki komputerowe (23 szt.)

11 500,00 zł

8.

Monitor interaktywny 65’’ z uchwytem

10 000,00 zł

9.

Zestawy komputerowe Dell Optiplex micro plus 7010 (jednostka centralna z systemem operacyjnym Windows 11, klawiatura, mysz) (24 szt.)

96 000,00 zł

10.

Oprogramowanie Microsoft Office Standard 2021 (24 szt.)

10 800,00 zł

11.

Urządzenie wielofunkcyjne

1 400,00 zł

12.

Uchwyty do monitora Dell Micro AIO Stand MSF22 (24 szt.)

13 200,00 zł

13.

Monitor Dell Ultrasharp 24 USB-C Hub Monitor (24 Szt.)

40 000,00 zł

14.

Sprzęt do modernizacji sieci informatycznej (switch zarządzalany 4 szt., Switch niezarządzalany, konwerter, router, Patchcord 200 szt.)

16 000,00 zł

 

RAZEM:

258 700,00 zł

 

Szacunkowe koszty generowane przez projekt w kolejnych latach
(np. wynagrodzenie, remont, opłaty za media, sprzątanie)
L.p. Rodzaj generowanych kosztów Koszt
1 Zużycie energii elektrycznej – koszt roczny 18 000,00 zł
2    
3    
4    
5    
6    
7    
8    
9    
10    
RAZEM:  18 000,00 zł
Przewidywany wpływ projektu na istniejącą zieleń, w tym przewidywana wycinka drzew i krzewów W celu realizacji projektu nie jest przewidywane wycinanie drzew i krzewów.
Załączniki
(mapy, fotografie, wizualizacje, rysunki, szkice i inne dokumenty istotne dla zgłaszanego projektu)
Folder:
Pomysłodawca Mieszkaniec
Ocena opisowa weryfikacja
Data dodania 2024-03-21 10:06:07
Data przyjęcia 2024-03-21 10:06:42
Data modyfikacji 2024-03-21 10:06:42
Powrót