Szczegóły projektu
osiedlowy

Numer projektu

57

1

Roboczy

2

Wysł. do akceptacji

3

Niekompletny

4

Kompletny

5

Przyjęty

6

Weryfikacja

7

Niezakwalif.

8

Zakwalif.

9

Wybrany do real.

10

W trakcie real.

11

Zrealizowany

Nazwa projektu

Ledy zamiast kredy - unowocześnienie bazy dydaktycznej w Szkole Podstawowej nr 16 im. Mikołaja Kopernika w Płocku

Lokalizacja
(52.55146911113517, 19.68928455731744)
Nazwa osiedla Tysiąclecia
Ulica Piasta Kołodzieja 7 (SP 16)
Charakter projektu osiedlowy
Kategorie projektu infrastruktura
edukacja
kultura
Potencjalni użytkownicy projektu dzieci
młodzież
Krótki opis projektu
(zostanie podany do publicznej wiadomości)
Celem projektu jest wyposażenie trzynastu pracowni Szkoły Podstawowej nr 16 im. Mikołaja Kopernika w Płocku w interaktywne, wielkoformatowe monitory dotykowe wraz z laptopami. Projekt jest odpowiedzią na rosnące potrzeby uczniów. Szeroki wachlarz możliwości jakie dają interaktywne monitory dotykowe to szansa na zwiększenie efektywności i jakości nauczania, oraz uatrakcyjnienie prowadzonych lekcji. Jest to istotne w procesie kształcenia uczniów, a także podczas pracy dydaktycznej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Takie wyposażenie pracowni, w razie potrzeby, daje możliwość wdrożenia kompleksowego nauczania hybrydowego.
Pełna charakterystyka projektu
(w tym opis sposobu zapewnienia ogólnodostępności projektu)

Projekt zakłada unowocześnienie bazy dydaktycznej Szkoły Podstawowej nr 16 w Płocku poprzez wyposażenie trzynastu pracowni w interaktywne dotykowe monitory 65" lub 75" wraz z laptopami służącymi do obsługi tych monitorów. Projekt obejmuje zakup, montaż i instalację:
1. 13 interaktywnych monitorów dotykowych 65" lub 75". Główne funkcje jakie powinien posiadać monitor i zawartość zestawu: wbudowany system Android min . 8.0, rozdzielczość 4K, moduł Wi-Fi, uchwyt ścienny.
2. 13 laptopów do obsługi monitorów. Parametry jakie powinien spełniać laptop: przekątna ekranu min. 15,6", procesor klasy min. Intel Core i5 lub inny o porównywalnych parametrach, dysk twardy typu SSD, pamięć RAM min. 8 GB, system operacyjny Windows 10 Pro lub Windows 11, złącza: HDMI, USB, RJ-45.

Uzasadnienie projektu należy przedstawić zgodnie z punktami:
1. Cel i potrzeba realizacji projektu;
2. Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców;
3. Atrakcyjność projektu.

1. Celem projektu jest wyposażenie pracowni w wielkoformatowe monitory dotykowe i laptopy, co jest odpowiedzią na potrzeby uczniów i nauczycieli. Ma na celu poprawienie i podniesienie jakości kształcenia oraz atrakcyjności prowadzonych lekcji. Interaktywne ekrany dotykowe są w stanie wprowadzić bezprecedensowe zmiany w sposobie nauczania i uczenia się - podnosząc nie tylko ich atrakcyjność, ale również efektywność. Ich umiejętne zastosowanie nie tylko zwiększa zaangażowanie i efektywność przyswajania wiedzy u uczniów - może również pozytywnie wpływać na wydajność nauczyciela. Aktywne uczenie polega na zaangażowaniu się w proces uczenia. Zajęcia będą bardziej interesujące, gdy nauczyciele i uczniowie będą korzystać z interaktywnych ekranów dotykowych.


2. Projekt dla mieszkańców w znaczący sposób wpływa na podniesienie standardu i komfortu edukacji ich dzieci oraz zwiększa walory przygotowania praktycznego najmłodszych mieszkańców osiedla do przyszłego życia i funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym. Interaktywne ekrany dotykowe pomagają uczniom w każdym wieku rozwijać umiejętności życiowe, tak potrzebne w późniejszej pracy zawodowej. Dziś pracodawcy wymagają zdolności adaptacji, rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia. Aby efektywnie przygotować uczniów do kariery czy też studiów, trzeba ich nauczyć korzystać z technologii tak, aby rozwijali kluczowe umiejętności.


3. Na atrakcyjność projektu wpływa fakt, że przyszłość najmłodszych i ich edukacja są najlepszą inwestycją oraz to, że unowocześnienie bazy dydaktyczne szkoły podniesie efektywność nauczania. Wykorzystanie możliwości nowych technologii daje każdemu dziecku szansę na odnalezienie własnej, skutecznej i satysfakcjonującej ścieżki edukacyjnej. Dodatkowymi zaletami dla uczniów dzięki wdrożeniu projektu będzie:
- wspieranie aktywnego uczenia się,
- rozwój kluczowych umiejętności,
- zwiększenie zaangażowania,
- skuteczna informacja zwrotna,
- wspólne doświadczanie,
- większa integracja,
- poprawa efektów nauczania,
- łatwość wdrożenia.

Łączny szacunkowy koszt realizacji projektu
L.p. Składowe projektu Koszt
1 Interaktywny monitor dotykowy 65" x13 szt. 6.900 x 13 = 89.700
2 Laptop x 13 szt. 3.000 x 13 = 39.000
3    
4    
5    
6    
7    
8    
9    
10    
RAZEM:  128.700,00 zł
Szacunkowe koszty generowane przez projekt w kolejnych latach
(np. wynagrodzenie, remont, opłaty za media, sprzątanie)
L.p. Rodzaj generowanych kosztów Koszt
1 nie dotyczy  
2    
3    
4    
5    
6    
7    
8    
9    
10    
RAZEM:  
Przewidywany wpływ projektu na istniejącą zieleń, w tym przewidywana wycinka drzew i krzewów Nie dotyczy
Załączniki
(mapy, fotografie, wizualizacje, rysunki, szkice i inne dokumenty istotne dla zgłaszanego projektu)
Folder:
Projekt zaakceptowany TAK
Pomysłodawca mieszkaniec
Ocena opisowa Ocena pozytywna. Szacunkowy koszt realizacji projektu po weryfikacji 128 700 zł.
Data dodania 2022-04-20 13:12:32
Data przyjęcia 2022-04-20 13:12:52
Data modyfikacji 2022-08-01 13:34:00
Powrót